¨°o.O أســـ مصر ــــــود O.o°¨


مرحبا بك عزيزي الزائر
المرجوا منك ان تعرف بنفسك وتدخل معنا المنتدى
إذا لم يكن لديك حساب بعد
نتشرف بدعوتك لإنشائه
مدير الموقع


أفلام , ألعاب , برامج , مسلسلات , مسرحيات , صوتيات ومرئيات إسلامية , وكمان أحلى الاعضاء
 
الرئيسيةبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
eslam_boss

أنا السلطان


أنا السلطان
avatar

كيف تعرفت علينا : آخر
السرطان الثعبان
عدد المساهمات : 754
العمر : 28
الجنس : ذكر
جنسيتك : مصري
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 18068
السٌّمعَة : 8
وسام :
 توقيع المنتدى :

مُساهمةموضوع: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   السبت أبريل 25, 2009 3:19 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قال تعالى في محكم اّّياته (( فأنكحوا ما طاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم ألا تعدلوا فواحدة أو ما ملكت أيمانكم ذلك أدنى ألا تعولوا )) صدق الله العظيم

اخواني؛؛؛أخواتي

السؤال هو مارايك في التعدد؟؟

هل هو حل لمشكلة العنوسه ؟؟هل انت مع اوضد تعدد الزوجات ؟؟

اتمنى الاجابة بكل صراحة ....

وشكرا

بصراحه حبيت اشوف وجهة نظركم في الموضوع يا ريت الجميع يتفاعل ...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://egylionz.ibda3.org
بازليا
مشرفة عامة
ومشرفة منتدى الأبراج
مشرفة عامة ومشرفة منتدى الأبراج
avatar

كيف تعرفت علينا : جوجل
عدد المساهمات : 462
الجنس : انثى
جنسيتك : مصرية
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 17109
السٌّمعَة : 6
وسام :
 توقيع المنتدى : توقيع المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   الأحد أبريل 26, 2009 11:26 pm



والله يا اسلام مشكور انك سألت السؤال ده

هو هيحل العنوسه اه

لكن مافيش واحده ست تقبلها اصلا

اصل مدام زوجها اتجوز عليها واحده تاني

اكيد التانيه فيها ميزات عنها

او هي كده قلت من نظره

فمن الممكن ان يكون العيب من الست

لانها جعلت له الفرصه انه يبص بره او يدور على الراحه بره البيت

فتحاول ان تكون لزوجها كل الستات في ست واحده

لكى لا يلجأ لتعدد الزوجات لانها مش هتقبلها

او انا عن نفسي مقبلهاش

مافيش ست تقبل ان تعيش نصف زوجه

بس والله قبل ما تسأل السؤال ده لينا

تسأل الرجاله الاول هيعدلو بينهم ولا لا

قبل ما يتجوز التانيه

لانه لو عملها هيخسرالاولى


بـــــــــــازليا



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
lolasalah
بدأ يورينا شغله اهو
بدأ يورينا شغله اهو
avatar

كيف تعرفت علينا : الياهوو
العذراء الحصان
عدد المساهمات : 51
العمر : 27
العمل/الترفيه : بحارة
الجنس : انثى
جنسيتك : مصرية
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 15985
السٌّمعَة : 3
وسام :
 توقيع المنتدى : توقيع المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   الإثنين أبريل 27, 2009 7:29 am

علي فكر ة يا اسلام السؤال جميل بس محرج اوي


انا من رائي وبكل صراحة

اني من رابع المستحيلات اني اوافق حتي لو فكرة علي تعدد ازوجات علي الاقل بالنسبالي

اولا لانه كده بيجرحها اوي بكل المقاييس

ثانيا كاانو بيقولها بكل صراحة رائي ان في نقص من نحيتها علشان كده بيفكر يتجوز واحدة واتنين وثلاثة

ثالثا اسمها خيانة حتي لو هي موافقة مثل الشيوخ ما بيعملو

واي واحدة عاقلة وبتحافظ علي كرامتها هتقول............ان شاء الله ما عمرهم اتجوزو هي الرجالة خلصت من الدنيا ومفيش غير جوزي

هههههههههههههههههههههههههههه رائي وبكل صراحة

تقبل مروري
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedshaker88
نائب الوالي
ومشرف منتدى الحوار العام
نائب الواليومشرف منتدى الحوار العام
avatar

كيف تعرفت علينا : آخر
الميزان التِنِّين
عدد المساهمات : 107
العمر : 29
العمل/الترفيه : طالب
الجنس : ذكر
جنسيتك : مصري
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 16188
السٌّمعَة : 1
وسام :
 توقيع المنتدى : توقيع المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   الإثنين أبريل 27, 2009 2:20 pm

ايه يا عم سمسم هو حد من الشباب لاقى يتجوز واحدة علشان يتجوز التانية ده شبكة ومهر وشقة امال الشباب جاله احباط ليه بس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.qurantv.com
lolasalah
بدأ يورينا شغله اهو
بدأ يورينا شغله اهو
avatar

كيف تعرفت علينا : الياهوو
العذراء الحصان
عدد المساهمات : 51
العمر : 27
العمل/الترفيه : بحارة
الجنس : انثى
جنسيتك : مصرية
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 15985
السٌّمعَة : 3
وسام :
 توقيع المنتدى : توقيع المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   الإثنين أبريل 27, 2009 10:49 pm

السلا عليكم ورحمة الله وبركاته

ادي اول رائ ولد بس انت بتقول كده علشان لسه وراك مسئوليات كتير زي ما بتقول


شبكة ومهر وشقه والخ يعني

بس كلكو بتقولوا كده في الاول بس اول ما تشتغلوا وتبقوا حاجة بفضل الست طبعا

زي ما بيقولوا وراء كل عظيم امراة عظيمة
بتفكرو في التانية والتالتة وان حكم الامر تيجي الربعة يلا مش مشكلة مهو انتو اليومين دول

متطوعين لحل مشكلة العنوسة واكيد اسلام هيطبقها شكل الموضوع عجبه
معلش انا اتكلمت بصراحة زي ما بيحصل في مجتمعنا اليومين دول
تقبل ردودي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بازليا
مشرفة عامة
ومشرفة منتدى الأبراج
مشرفة عامة ومشرفة منتدى الأبراج
avatar

كيف تعرفت علينا : جوجل
عدد المساهمات : 462
الجنس : انثى
جنسيتك : مصرية
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 17109
السٌّمعَة : 6
وسام :
 توقيع المنتدى : توقيع المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   الثلاثاء أبريل 28, 2009 11:58 pm


ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههه

هههههههه

هههه

يسلم لسانك يا لولا

بـــــــازليا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد222
مشرف
مشرف
avatar

كيف تعرفت علينا : صديقة
الجدي الخنزير
عدد المساهمات : 153
العمر : 33
العمل/الترفيه : مستـــــــر
الجنس : ذكر
جنسيتك : مصري
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 16354
السٌّمعَة : 0
وسام :
 توقيع المنتدى : توقيع المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   الأحد مايو 03, 2009 6:07 pm

السلام عليكم

اولا تعدد الزوجات مش حل لمشكلة العنوسة بس سبب فى العنوسة نفسها لان الواحد لو فكر انو يجوز واحدة تانى اكيد بنسبة 90% هيخسر مراتو الاولى واكيد هيبقى بينهم اطفال وكدا على رأى المثل ( جة يكحلها .......) كملو بقى
كلامى فى الموضوع دا كتير بس اهم حاجة اقولها انى مش بشجع موضوع تعدد الزوجات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
msi
مشرف
مشرف
avatar

كيف تعرفت علينا : صديق
الجوزاء الحصان
عدد المساهمات : 498
العمر : 27
العمل/الترفيه : م/ محمد سلامة مبرمج كمبيوتر(v.p _قواعد بينات_الخ.........) بشركة مصر فودز بــ 6 اكتوبر
الجنس : ذكر
جنسيتك : مصري
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 17330
السٌّمعَة : 4
وسام :
 توقيع المنتدى : توقيع المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   الثلاثاء مايو 05, 2009 3:05 pm


مع احترامى لك اخ احمد بس تعدد الزوجات دة انا شيفة حل للعنوسة
بس التعدد دة يكون للرجل العاقل الحكيم
مع انة مش هيفدر يحكم بالعدل لان العدل دة صفة من صفات اللة الا انة هيسيطر على المسئلة شوية مثلا جدى هو رجل منياوى
متزوج ثلاثة الان على زمتة وفى بيت واحد ورضين بحكمة
وطلق اثنين مع انة يحبهم وهم يحبونة لاكنة حس انهم هيبوزو علية المسئلة دى فطلقم بعد طلبهم هم وبكامل ارادا تهم
وبكدة هو عندو 14 ولد 8 بنات وحل مشكلة العنوسة ولدية عزوة والدين بتعنا يشجع الزواج اكثر من مرة
وانا مع هذا الرجل اريد ان يكون لدى اولاد كثيرون حتى يكونو عزوة لى من بعدى ويحملو اسمى فى الارض
وياريت يكونو كلهم اولاد فقط
على فكرة الراجل دة جدى حقبقى ومازل عايش بس للاسف لا اعرف الا 9 اعمام منهم فقط والباقى لن اراهم لانهم مسافرين
واكبر عم عندة 54 سنة واصغرهم 3 سنوات شفت انة راجل عظيم محدش زية ابدا الا من اتقى اللة
وشكرا
حماقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://4myegy.hooxs.com
بازليا
مشرفة عامة
ومشرفة منتدى الأبراج
مشرفة عامة ومشرفة منتدى الأبراج
avatar

كيف تعرفت علينا : جوجل
عدد المساهمات : 462
الجنس : انثى
جنسيتك : مصرية
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 17109
السٌّمعَة : 6
وسام :
 توقيع المنتدى : توقيع المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   الأربعاء مايو 06, 2009 11:51 pm


يا عم حماقي جدك اتجوز 3

وجاب 8

يبقى حلها ازاي

ولما تجيب عيال كتير زي ما انت عايز

عيالهم هيعملوا زيك

مش هيعرفوا فين باقي العائله

والله انا ما اقصد حاجه

ربنا يديك

بس ازاي هما قبلوها على نفسهم يعيشوا 3

مع راجل واحد

الله يكون في عنهم

ماتزعلش يا حماقي من رأي

بــــــــازليا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد222
مشرف
مشرف
avatar

كيف تعرفت علينا : صديقة
الجدي الخنزير
عدد المساهمات : 153
العمر : 33
العمل/الترفيه : مستـــــــر
الجنس : ذكر
جنسيتك : مصري
علم دولتك :
المهنة :
مزاجك ايه :
الهواية :
نقاط : 16354
السٌّمعَة : 0
وسام :
 توقيع المنتدى : توقيع المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟   الجمعة مايو 08, 2009 3:33 am

على فكرة ياحماقى لو تاخد بالك من كلامك انتا بتقول كلام وبترد على نفسك يعنى بتقول جدى اجوز تلاتة وطلقت اتنين ركز على كلمة طلق اتنين يعنى دول بقو زى العوانس بس اضل سبيل العانس ممكن تتجوز

لكن المطلقة من وجهة نظرك هتتجوز؟؟؟؟
فى مجتمعنا دا اللى بينظر للمطلقة كأنها من كوكب تانى وشكرا ياحماقى على رأيك اللى بحس انو غريب شوية مع احترامى ليك طبعا ولرأيك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
سؤال مهم لكل انثى ؟؟؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
¨°o.O أســـ مصر ــــــود O.o°¨ :: «®°·.¸.•°°·.¸.•°™ بيت العز يا بيتنا ™°·.¸.•°°·.¸.•°®» :: نصنا الحلو-
انتقل الى: